V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II

rady | 18.1.2012

Základní princip a funkci DPF jsme si vysvětlily v minulém díle, v tomto článku se zaměříme na jednotlivé automobilky a používání DPF do jejich modelů.


BMW

DPF: Filtr pevných částic je ve všech modelech, vybavených naftovými motory.
Životnost: BMW používá DPF bez aditiv, výdrž závisí na provozním režimu, průměrný výdrž se pohybuje okolo 150 000km, v optimálním případě až 200 000km.
Cena: Průměrná cena se pohybuje okolo 25 000Kč + práce mechanika.



Ford

DPF: DPF s aktivním povrchem bez aditiv - modely Ka, Fiesta, Mondeo, Kuga, S-Max/Galaxy 2.0, Transit (přední pohon). DPF s aditivy do paliva pro urychlení regenerace - Focus/Cmax, DPF bez aditiv, s aktivním povrchem a tryskou pro odpar paliva přímo do výfukového potrubí - S-Max/Galaxy 2.2, Connect, Transit (zadní pohon)
Životnost: Životností se omezují pouze DPF s aditivy, na 120tis km. Také se provádí doplnění aditiv v intervalu po 60tis km, nebo po vyzvání palubního počítače.
Cena: Doplnění aditiv kolem 4 000Kč, nové DPF podle modelu v řádech od 13 000Kč do 32 000Kč, práce mechanika cca 1 000Kč.

 

 

Honda

DPF: v současné době nabízí Honda dva naftové motory s filtrem pevných částic. Starší typ i-CTDI, který momentálně můžete najít především v Civicu a CR-V modelového roku 2009 a dále novější i-DTEC nabízený v Accordu a CR-V modelového roku 2010.
Životnost: V motorech i-CTDI je výskyt DPF spíše vyjímkou, naopak motory i-DTEC mají DPF povinně už všechny. Jedná se o filtr jehož výměna není nijak předepsána, počítá se s dlouhodobou až celoživotní životností.
Cena: Cena DPF filtru pro i-CTDI je 112.113 Kč (Civic) a 140.021 Kč (CR-V). Cena DPF motoru i-DTEC je stanovena na 21.483 Kč (Accord) a 86.909 Kč (CR-V).



Hyundai

DPF: Modely i20 (1,6 CRDi), ix35, Santa Fe, Sonata, Grandeur.
Životnost: Životnost filtru není nijak omezená, používají se filtry bez aditiv.
Cena:
Cena filtru se pohybuje od 60.000 do 80.000 Kč (bez DPH). Cena servisních prohlídek se liší pouze v nároku na motorový olej, který pro filtr pevných částic musí splňovat specifikaci C3.



KIA

DPF: Filtr DPF mají zatím tyto modely: Venga, Magentis, Carens, Carnival MY2010, Sportage, Sorento.
Životnost: Filtr DPF má životnost vozidla, nedolévají se a ani nepoužívají žádná aditiva.
Cena:
Cena filtru pro Vengu 1,4 CRDi činí cca 78.000 Kč bez DPH, ale filtr se mění pouze pokud je poškozen případně ukradnut.



Mazda

DPF: DPF bez aditiv – Mazda6, Mazda5, DPF se systémem SCR (AdBlue) – Mazda CX-7, DPF s aditivy – Mazda3 (motor 1,6D PSA)
Životnost: Životnost filtrů bez aditiv se neuvádí, u DPF s aditivy je životnost 120tis km a aditiva každých 60tis km (Stejné DPF používá PSA a Ford v modelech Focus, C-Max). U DPF se systémem SCR se doplňuje AdBlue každých 20 000km.
Cena:
Cena se pohybují od 45 000 - 75 000Kč podle modelu, u modelu Mazda 3 je to od 14 000 - 25 000Kč podle provedení.



Peugeot

DPF: Motory s filtrem pevných částic (FAP) jsou dnes k dispozici pro celou modelovou řadu osobních vozů, kromě modelu 206+. Peugeot v současné době používá dvě generace filtrů: První generace SD991, druhá generace OS2 - filtr se zvýšenou životností.
Životnost: Životnost aktuálně používaných filtrů je v rozmezí od 180 do 200tis km. Interval stavu aditiva a jeho doplnění je 120tis km.
Cena:
Cena filtrů závisí na generaci filtru, motoru a modelu vozu. Peugeot nabízí kromě nových filtrů FAP i filtry repasované. Například u Peugeot 406 2,0 HDi 110 přijde nový FAP na 13.000 Kč včetně DPH, repasovaný na 7.900 Kč včetně DPH. Aditivum pak stojí cca 4.000 Kč. Výměna filtru trvá zhruba 2 hodiny.



Subaru

DPF: Všechny vozy s motorem Boxer Diesel mají filtry pevných částic.
Životnost: Životnost není nikde uváděna. Vozy Subaru nepoužívají aditiva pro regenerace filtru, ta je prováděna prostřednictvím pozměněné dávky paliva, které následně shoří společně s usazenými částicemi uvnitř filtru při regeneračním cyklu.
Cena: Základní cena otevřeného typu DPF je 36.740 Kč včetně 20% DPH (model Legacy 2008-2009), uzavřeného 96.400 Kč vč. 20% DPH, což je způsobeno přítomností oxidačního katalyzátoru, která je jeho součástí (ostatní modely).



Škoda

DPF: Všechny vozy Škoda se vznětovým motorem, které plní normu EURO 5 mají filtr pevných částic, používáme filtry bez nutnosti použítí aditiv.
Životnost: Životnost je závislá na provozu a stylu jízdy, průměrně se pohybuje okolo 100 až 150tis km. Filtr s aditivem se používá pouze u první generace Škody Superb a náplň vydrží celou životnost filtru.
Cena: U modelu Superb s aditivi se cena pohybuje i s náplní a prací mechanika kolem 40 000Kč

 

V třetím díle se budeme věnovat odstranění DPF jak teoreticky, tak hlavně prakticky, bohužel díky tomu si musíme na 3 díl pár měsíců počkat.

Děkujeme za Vaši pozornost a přejeme spoustu kilometrů bez poruch a závad.

 

Tým portálu zAuto.cz
www.zauto.cz


 

 

 

 

  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II
  • V hlavní roli: Filtr pevných částic – Část II